Esitlesite plaati Budapestis: mille põhjal just selle linna välja valisite?
Meid kutsuti sinna! Olen Budapestis Opus Jazz Club’is korduvalt käinud ja tunnen inimesi, kes seal programmi kallal toimetavad. Kui sügisel plaati salvestasime, panin sotsiaalmeediasse sellest protsessist suvalise pildi ja kontserdikutse saabus isegi ilma helinäidet saatmata. Võib öelda, et see oli väga õnnelik juhus, sest Opus on tõeliselt suurepärane klubi.
Mida peate muusikas oluliseks ja mis on isiklikult teie jaoks jazzmuusika juures kõige kütkestavam?
Üle kõige hindan värskust ja tugevat ideed ja seda igasuguses muusikas.
Milliseid soovitusi annaksite ühele noorele artistile, kes alles hakkab muusiku rada kõndima?
Eks igaühel on oma tee, kõik teevad suuremaid ja väiksemaid vigu ning õpivad neist. Kui on tõsine motivatsioon midagi ära teha, siis puusse panna pole minu meelest võimalik. Aga ma soovitan investeerida hästi palju eelkõige iseeendasse: harjutada, lugeda, kuulata, vaadata, mõelda, suhelda, üritada mõista ning mitte jätta enda kallal töötamist, kui kena karjäär justkui juba näpus tundub olevat.
Milline laul on viimasel ajal kõige enam meeldinud või kummitama jäänud?
99.9% muusikast, mida kuulan, on instrumentaalne. Ma ei kannata tugeva kommertsmaiguga muusikat (mis sisaldab enamasti vokaali), seetõttu ei kuula eriti raadiot ning elan natuke omas mullis. Laul kui selline... Bändikaaslane ja hea sõber Etienne Renard jorises paar päeva tagasi pidevalt Harry Nilssoni laulu “Coconut”, hetkel ei lähe see peast välja. Vahel kummitavad ka osad Mozarti Reekviemist, Francis Poulenc’i vokaalteosed ja Eoins’i eelmisel aastal ilmunud plaadi hitid.
Kui olete tutvunud tänavuse TMW artistidega, siis keda sooviksite ise kindlasti näha?
Kahjuks ei ole eriti süvenenult tutvuda jõudnud, sest ajaga on praegu hapusti. Muidu viskaks hea meelega kõikidele artistidele pilgu peale. Aigar Vals tundub väga põnev. Anna Kaneelinat pole kahjuks veel kuulama jõudnud, aga kolleegid on teda väga julgelt soovitanud, nii et võtan neist eeskuju ja soovitan ka!