Tänavu 25.–31. märtsini toimuva rahvusvahelise uue muusika ja linnakultuuri festivali Tallinn Music Week (TMW) konverents leiab esimest korda aset Eesti Kunstiakadeemia uues hoones. Kahel päeval, 29.–30. märtsil peetava konverentsi arutlusteemade keskmes on kultuuri mõju majanduse käivitajana. Konverentsi programm valmib koostöös Music Estoniaga. TMW 2019 festivali esitleja on Telia Eesti.
Kunstiakadeemia uues majas toimuv TMW konverents uurib kultuuri mõju majanduse käivitajana
TMW 2019 konverentsi ja festivali ühispassid on kuni 11. veebruarini (k.a.) müügil hinnaga 175 eurot TMW veebipoes. Veebipoes on müügil ka spetsiaalsed kahe päeva konverentsipassid hinnaga 100 eurot.
Loovuse ja kultuuri mitmetasandilist mõju uuriva konverentsi uus toimumispaik Eesti Kunstiakadeemia (EKA) on festivali juhi Helen Sildna sõnul nii TMW festivalile kui ka kogu Tallinnale ainulaadse tähtsusega maamärk. „EKA on meie kultuuriloos hindamatu väärtusega, siit pärineb põlvkondade kaupa mitte ainult kunstnikke, disainereid ja arhitekte, vaid ka meie muusikaskenede suunanäitajaid,“ tunnustab Sildna akadeemia pärandit, lisades: „Kuna TMW koondub tänavu Põhja-Tallinna piirkonda, saab EKA uuest majast vanalinna, Balti Jaama ja Kalamaja piiril mitte ainult meie konverentsi keskus, vaid kogu festivali oluline maamärk teiste võimsate kultuurikeskuste – Telliskivi Loomelinnaku ja Noblessneri – kõrval. Oleme põnevil võimalusest näidata meie külalistele Tallinna tulevast loov-linnaosa.“
Eesti Kunstiakadeemia rektori Mart Kalmu sõnul on TMW festivalil ja EKAl palju ühiseid väärtusi nagu loovus, koostöö ja võrdsus, mistõttu on ülikoolil hea meel võõrustada konverentsi enda uues hoones. „TMW on rahvusvaheliselt nähtav progressiivse mõtlemise kaubamärk, mille selleaastane fookus – kultuuri mõju majanduse käivitajana – on oluline teema ka EKA jaoks. Kultuur pole enam ammu pelgalt näituste külastamine, kontsertidel käimine või teatrietenduste nautimine, vaid harituse, julgeoleku ja maine küsimus kogu Eesti jaoks,“ lisas Kalm.
Tänavune TMW konverents uurib kultuuri mõju majanduse käivitajana ja novaatorlusel tugineva ühiskonna toimemehhanisme. Huviväärset pakutakse nii muusikavaldkonna tegijaile, kultuurisektori edendajaile kui ka erinevate valdkondade ettevõtjatele ja poliitikakujundajatele. Muuhulgas on arutluse all Eesti ettevõtluse ja kultuuri koostöömudelite tõhustamine ja kultuuriekspordi strateegilised eesmärgid ning Euroopa Nõukogu programmi „Loov Euroopa“ (2021–2027) rahastusplaanid. Kultuuri rolli linnade ja piirkondade arengus uuritakse võrdlevalt Tallinna kultuurikeskuste EKA ja Telliskivi Loomelinnaku ning Helsingi uue kunstikompleksi Amos Rex ja keskraamatukogu Oodi näiteil, samuti on kavas arutelud riikide ja linnade konkurentsieelistest ja oskuslikest kommunikatsioonivõtetest. Legendaarsete telesarjade „Top of The Pops“ ja „Pop Idol“ kommunikatsiooni eest vastutanud Michael Frohoff juhendab turunduse teemalist töötuba ja meediaväljade uusi tuuli uuritakse koostöös festivali esitleja Teliaga.
Konverentsi mahukaima osa moodustavad tänavu aga taas muusikakesksed arutelud, töötoad ja mentorlus-sessioonid, mis valmivad koostöös Music Estoniaga. Aruteludel lahatakse muuhulgas muusikafestivalide ellujäämisvõimalusi tihedas konkurentsis nii meil kui ka mujal, kaardistatakse üleeuroopalise ööelu tulevikku gentrifikatsiooni tingimustes ning püütakse selgusele jõuda, kas artistimanageri töö on tänapäeval elujõuline ärimudel või pigem hobi. Samuti tutvustatakse, kuidas telejärgsel ajastul muusikavideost viimast võtta ja näidatakse, mida on sõltumatutel plaadifirmadel õppida influentserite põlvkonna netileiblitelt nagu NoCopyrightSounds ja Future House Music. Mõlemal konverentsi päeval leiavad aset ka kuulamispaneelid, kus rahvusvaheline muusikaekspertide seltskond kuulab ja hindab vastava õhtu esinejate loomingut.
Täiesti eraldi võetakse seekord luubi alla filmimuusika Reykjavikis ja Londonis tegutseva filmi- ja teletootmisettevõtte Tattarrattat kaasasutaja Anna Hilduri kureeritud erikavas. Muuhulgas avaneb võimalus osa saada Briti kunstnike-filmirežissööride tandemi Iain Forsyth & Jane Pollard vestlusest viimaste aastate hinnatuimate Briti filmide ja telesarjade muusikalise eest vastutava Lucy Brightiga, samuti jagavad kõik eelnimetatud oma ekspertnõu filmimuusika kiirsessioonidel.
TMW konverentsi programm ja kõnelejad kuulutatakse järk-järgult välja 2019. aasta veebruarikuus.
Lisaks muusikafestivalile ja konverentsile on TMW kavas ka tasuta linnalava kontserdid, avalike vestluste sari „TMW jutud” ning erinevaid kunstivorme ja kodanikualgatust ühendavad ettevõtmised avalikus linnaruumis. Kogu festivali kava kuulutatakse välja veebruari ja märtsi jooksul.
TMW 2019 konverentsi ja festivali ühispassid on kuni 11. veebruarini (k.a.) müügil hinnaga 175 eurot TMW veebipoes. Samuti on veebipoes müügil spetsiaalsed kahepäevased konverentsipassid hinnaga 100 eurot, festivalipassid hinnaga 55 eurot ja toetajapassid hinnaga 150 eurot.
TMW esitleja on Telia Eesti, peatoetajad Nordic Hotel Forum, Eesti Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ja Eesti Meedia, partnerid Music Estonia ja Eesti Kunstiakadeemia.
Festivali toetavad Kultuuriministeerium, Tallinna Kultuuriamet ja Kultuurkapital.
TMW konverentsi partner Eesti Kunstiakadeemia (EKA) on Eesti ainus arhitektuuri-, disaini-, kunsti- ja kunstikultuurialast kõrgharidust andev avalik-õiguslik ülikool, kus saab õppida ligi 30 erineval erialal. EKAs töötab üle 300 oma ala eksperdi, kes pakuvad kvaliteetset haridust igas vanuses kunsti- ja kultuurihuvilistele läbi tasemeõpete ning avatud akadeemia.
TMW 2019 konverentsi kinnitatud panelistid
Shanghais tegutsev Alessandro Pavanello on nii muusikatööstuse professionaal kui ka produtsent ja muusik, kes hetkel töötab Hiina peamise indie-turustaja Kanjian Music ridades. Alessandro on tegev olnud Electric Zoo Shanghai festivali juures ning teinud koostööd Grammyle nomineeritud artisti Zhu-ga ja indileiblitega nagu Hyperdub ja Ninja Tune. Produtsendi ja laulja-laulukirjutajana tegeleb ta Hiina plaadifirmade jaoks kirjutamisega, tuuritab kohalikes klubides oma d’n’b projektiga Fractale ja mängib trumme metal-bändis Alpaca.
Amanda Freeman on muusikapublitsistina töötanud üle 30 aasta nii suurte plaadihiidude kui ka väikeste sõltumatute leiblite heaks. Island Recordsi pressitiimis töötamise järel liitus Amanda RMP meeskonnaga, kus ta kajastas U2 tuuri esindajana bändi kaht maailmaturneed. Samuti töötas ta Bluri, PJ Harvey ja Smashing Pumpkinsiga ning liikus siis edasi agentuuri Sainted PR. Seal oli tema fookuses firma rock- ja indieartistide nimistu arendamine. 2017. aastal lõi Amanda enda suhtekorraldusfirma Freeman PR, seistes hea mh The Killsi ja Travise eest. Samal aastal võitis ta parima suhtekorraldaja auhinna indiemuusika valdkonnas.
Anna Hildur on produtsent ning Reykjavikis ja Londonis tegutseva filmi- ja teletootmisettevõtte Tattarrattat kaasasutaja. Anna Hilduri meediakarjäär sai alguse Islandi ringhäälingu raadio- ja telekorrespondendina Londonis, ühtlasi töötas ta NHK ja BBC ridades teaduri ja dokumentaalfilmide abiprodutsendina. Anna Hildur on töötanud nii artistimänedžerina kui ka Islandi muusikaekspordi tegevdirektorina ja Põhjala muusikaekspordi võrgustiku NOMEX projektijuhina. Ta on ühtlasi Euroopa muusikaekspordi kontorite võrgustiku esimene eesistuja.
Anika Mottershaw on viimased üheksa aastat töötanud plaadileibli Bella Union projektijuhi ning A&R managerina, vastutades umbkaudu poolte leibli muusikute eest ning kaaskorraldades kümneid leibli kampaaniaid.
Ashraf el Gamal on Egiptuse juurtega ameeriklane, kes sündis ja kasvas üles San Francisco Bay Areas, kus ta hetkel ka töötab YouTube Music tiimis strateegiliste partnerite haldurina. Mõistagi on ta ka kirglik muusikasõber, olles suurema osa kümnendist hobikorras ka muusikablogimisega tegelenud. Hetkel valab ta oma lemmikleiud DJ-settidesse, mida kuuleb San Francisco eri paigus ja iganädalases saates kohalikus raadiojaamas BFF.fm.
Iain Forsyth & Jane Pollard on kunstnikud ja filmitegijad, kes kasutavad erinevaid meediume: filmi, teledraamat, installatsiooni, performance’id ja heli. Nende koostöö algus ulatub üheksakümnendate keskpaika, mil paar kohtus Goldsmithsi kolledžis. Nüüdseks on nende töid eksponeeritud kogu maailmas ning soetatud muuhulgas Tate Gallery ja UK valitsuse kunstikogu kollektsioonidesse. Tellijateks on olnud ka Briti Filmiinstituut, BBC Radio ja Toronto linn, mis tellis kunstnikelt nende esimese suure töö avalikku ruumi.Duo film „20 000 päeva Maal” võitis Sundance’il kaks auhinda ning žürii sõnul oli tegu „vaieldamatult põnevaima filmiga konkurentsis“. Film nimetati parimaks dokumentaalfilmiks ka Spiriti auhindadel ja BAFTA-l. 2015. aastal pälvisid Iain & Jane Briti sõltumatute filmiauhindade galal preemia parima lavastajadebüüdi eest.
Valgustuse ja helidisaini kraadiga Jenni Kääriäinen on kunstniku ja visuaalkujundajana erinevate teatrilavastuste ja tantsukompaniide jaoks Soomes, Hispaanias ja Saksamaal ning pakkunud oma valgusoperaatori ja –tehniku oskusi mitmetele alternatiivroki bändidele. 2011. aastal sai tast värske idufirmadele keskenduva ürituse Slush visuaaldisaini ülem. 2018. aasta sügisel valiti ta hoolt kandma Finnish Metal Events Ltd. poolt legendaarse Tuska metal-festivali ürituste kujunduse eest.
Peale kümnendi jagu plaadifirmades Mute Records ja Warner Classics töötamist astus Lucy Bright aastal 2008 muusikakirjastuse ettevõtte Music Sales ridadesse, kus ta on filmi- ja teleosakonnas juhendanud erakordset filmiheliloojate koosseisu, kuhu kuulub teiste seas ka Philip Glass Lucy järelvalve all on valminud osade viimaste aastate kõige hinnatumate Briti filmide ja telesarjade muusikaline pool: „Slow West”, mis võitis 2015. aasta Sundance filmifestivalil maailmakino žürii peaauhinna draamakategoorias ja BAFTA auhindadega pärjatud „The Unloved” (2009). „Tema rahvusvaheliste projektide sekka kuuluvad hittfilm „Assassin’s Creed” (2016) Michael Fassbenderiga peaosas ja „Marjorie Prime” (2017), millele lõid muusika Arcade Fire liige Richard Reed Parry, Bryce Dessner The Nationalist ja Oscarile nomineeritud Mica Levi. Tema hiljutisimate projektid seast leiab mh tänavu ekraanile jõudva sarja „The Nest”, miiles peaosatäitjaks Jude Law.
Arhitektuuriajaloolane ja -kriitik Mart Kalm on Eesti Kunstiakadeemia rektor. Ta on kirjutanud raamatuid arhitektidest nagu Alar Kotli (1994) ja Olev Siinmaa (2011), Eesti funktsionalismi arhitektuurijuhi (1998) ja „Eesti 20. sajandi arhitektuuri” (2001). Aastal 2018 ilmus „Eesti arhitektuuri 100 aastat”. Professor Kalm on „Eesti kunsti ajaloo” V köite (1900–1940) koostaja ja üks peaautoreid. Aastatel 2010–13 oli ta UNESCO maailmapärandikomitees Eesti delegatsiooni kaasjuht. Aastal 2010 valiti ta Eesti Teaduste Akadeemia akadeemikuks.
Michael Frohoffi 2001. aastal asutatud agentuur Kruger Media hoolitses mh legendaarsete teleprogrammide Top of The Pops ja Pop Idol kommunikatsiooni eest. Telekanali RTL II saates At The Dome astusid Saksamaal üles Lady Gaga ja Rihanna, ZDF kanali Echo Klassik auhinnagalal aga jalutasid punasel vaibal Placido Domingo ja Lang Lang Lang võtma vastu ikoonilisi MTV muusikaauhindu. Täna nõustab Berliinis asuv agentuur eksperdina muusika- ja elustiili kommunikatsiooni alal selliseid kliente nagu Viacom, Deutsche Telekom/T-Mobile, Kia Motors, Uber, Soundcloud ja Casio. Firma pädevus ulatub avalikest suhetest, sotsiaalmeediast ning suhtlusest influentseritega kuni häid lugusid edastava sisuloomeni.
Sarah Stam on Amsterdamis resideeruv muusikavaldkonna edendaja, kes on keskendunud peamiselt elektroonilise muusika skene turundusele, brändingule ja suhtekorraldusele. Varem Spotify ja Armada Musicu heaks töötanud Sarah nõustab artiste ja plaadifirmasid brändingu, identiteedi ja turundusstrateegite alal ettevõttes Set The Tone, lisaks töötab ta turundus- ja suhtekorraldusjuhina Londonis asuva AEI Group heaks. Sarah juhib ka üleilmse muusikatööstuse võrdsust ja mitmekesisust edendava liikumise SheSaidSo Hollandi haru.