T: Arvan, et olen mõnega neist juba rääkinud. Nad on samasugused inimesed nagu me kõik ja oleks vale oodata neilt midagi elu defineerivat. Vahel vajavad ka nemad pigem siirast tunnustust.
A: Mul pole ühte kindlat iidolit. Otsin järjest uusi autoreid, kes oskavad anda vastuseid küsimustele, mida ise küsida ei oskakski. Viimased olid näiteks Moby, Ray Dalio ja Mark Manson.
Kas näed tehisintellektis pigem sõpra või vaenlast?
T: Kasutasin matemaatiliste algoritmide abil genereeritud elemente oma muusikas juba 2002. aastal ilmunud albumil “Sinine platoo”. Olin siis ja olen endiselt arvamusel, et inimesel on masina ees teatud eelised. Oluline on need eelised üles leida ja neid kasutada. Tehisintellekt on hambapasta, mida nagunii tuubi tagasi panna enam ei õnnestu.
A: AI on tänuväärt tööriist, tihti genereerin plakatite kujundamiseks fotosid ja lasen tal teksti toimetada. Aga AI tase ei ole veel nii kõrge, et genereeritud muusika põnev kuulata oleks. Hing jääb ikkagi puudu ja tihti ja helikvaliteet. Huvitav on genereerida loo jaoks sämpleid ja kasutada AI efekte, mis analüüsivad heli ülikiirelt. Üldistuse pealt genereeritud looming jääb paratamatult igavaks, sest puudub uus ja põnev x faktor.
Mida ootad kõige enam aastal 2023 muusikast?
T: Ootan, et minu aasta lõpu pleilist oleks täis muusikat, mis ei ole lihtsalt keskpärane, vaid väga hea.
A: Esiteks, et saaksin oma Alex BeoWulfi albumi välja. Üldiselt suviseid värskendavaid festivalikogemusi, pop-up dj sette ja uuenduslikke žanreid.
Aga Tallinn Music Weekilt?
T: Festivalidel on alati võimalus tutvuda artistidega, kellest enne midagi ei teadnud.
A: TMW on mulle alati konsentreeritud plahvatus inspiratsiooni olnud. Üheks nädalaks näeb kui ühendatud ja väike on maailma muusikaskeene, kui kerge on tutvuda vajalike inimesega, kui oled temaga samas toas. See hoog ja inspiratsioon kannab kogu ülejäänud aasta tegemisi.