Galaktlan x Alex Wulf: “Muusika suurim võluvõime on viia publik samale lainele ja tekitada hetkes jagatud emotsiooni”

Copy
Galaktlan x Alex Wulf, TMW 2022
Galaktlan x Alex Wulf, TMW 2022 Foto: Juri Seredenko

Sõltumatu Tantsu Lava esitlusõhtul laupäeval liigub bpm maailmabassist house'ini ja meeleolu kiigub ambiendist nüüdismuusika piirideni. Kaasaegse tantsukunsti keskuses Sõltumatu Tantsu Laval esinevad tantsulise elektroonika artistid, kelle seas ka dub-techno powerduo Galaktlan ja Alex Wulf.

Alates 2002. aastal ilmunud ülipopulaarsest esimesest plaadist on Galaktlan tuntud kui eesti ambienti/IDM-i tunnusnimi. Duo teine pool on Alex Wulf, kes oli varasemalt tuntud elektroartistina, ent siirdus pärast Berliinis elades live-techno radadele. Sel suvel tuuritas tandem uue plaadi materjaliga mööda Eesti festivale ja töötab hetkel teise kauamängiva kallal. Uurisime duolt, mis on nende loomingu kohta kõige enam levinud eelarvamus, kellesse või millesse nad viimati armusid ja muudki!

 

3 asja, mis teevad sinust sinu?

Taavi: Minu muusikainstrumendid, jalgratas ja piip.

Alex: 10 aastat disainiharidust, huvi Kreeka ja Euroopa mütoloogiate ning uudishimu maailma toimimismehhanismide vastu.

 

Mis on sinu või sinu loomingu kohta kõige enam levinud eelarvamus?

T: Enamasti arvatakse, et Galaktlan või üldse süntesaatori muusika on ilmtingimata midagi kosmilist. See ei pruugi nii ilmtingimata olla.

A: "Technot on lihtne teha". Kuna see on minimalistlik, siis trummi elementide lihvimisse ja paikasobitamisse läheb rohkem aega kui tavaliselt. Juba basstrummi valik võib otsustada, kas lugu klubis toimib või põrub. Pealispinna all on palju sügavust ja liikumist.

Millist atmosfääri loodad enda muusikaga luua?​

T: Loodus, tehnika, müstika ja emotsioonid kuidagi loogilises ühtses tervikus.

A: Muusika suurim võluvõime on viia publik samale lainele ja tekitada hetkes jagatud emotsiooni. Perfektne oleks klubis tantsijates tekitada uljust ja päikeseloojangu festivalil magusat melanhooliat. Nendest jagatud hetkedest jäävad parimad mälestused.

Viimane lugu, mida kuuldes tekkis samastumistunne?

T: Bvdub “Fade to Flow”

A: Kosheen “Addict”

Kellesse või millesse sa viimati armusid?

T: Kevadesse

A: Üle 15 aasta käisin Pariisis. Väga inspireeriv oli kontrast vana arhitektuuri täis tänavate ja vaateakendel oleva Jeff Koonsi kunsti vahel. Päevasest jalutuskäigust sai kuujagu inspiratsiooni. Teine selline koht on metroo, kus võis näha kõike alustades kostüümidest lõpetades minotauriga.

Kes või mis sinus viimati pahameelt tekitas ja miks?

T: Mulle ei meeldi ebaaus mäng nii globaalsel kui mikrotasandil.

A: Tallinna linnas normaalsete parkide puudus, kus ei peaks automüra sees marineeruma.

Mis on esimene märk sellest, et oled milleski edukas? Mis on sinu edu definitsioon?

T: Ma arvan, et esimene edu märk on see, kui sind tunnustatakse selle eest, mis sa tegid, mitte selle eest, kes sa oled. Alati on tore, kui sa teed seda, mis sulle endale meeldib ja see ka teistele korda läheb.

A: Edu on siis, kui probleemide kvaliteet tõuseb võrreldes eelnevaga. Sisemine edutunne, et liigun edasi on kordades parem, kui väline tunnustus.

Millist uut harjumust tahaksid endas juurutada?

T: Muusikaga tegelemine võiks olla regulaarsem.

A: Hakkasin poolteist aastat tagasi süntesaatorit ehitama. See on jäänud tahaplaanile, aga tahaks, et selle juba järgmisel laivil saaksin lavale tuua.

Mida küsiksid oma suurimalt iidolilt?

T: Arvan, et olen mõnega neist juba rääkinud. Nad on samasugused inimesed nagu me kõik ja oleks vale oodata neilt midagi elu defineerivat. Vahel vajavad ka nemad pigem siirast tunnustust.

A: Mul pole ühte kindlat iidolit. Otsin järjest uusi autoreid, kes oskavad anda vastuseid küsimustele, mida ise küsida ei oskakski. Viimased olid näiteks Moby, Ray Dalio ja Mark Manson.

Kas näed tehisintellektis pigem sõpra või vaenlast?

T: Kasutasin matemaatiliste algoritmide abil genereeritud elemente oma muusikas juba 2002. aastal ilmunud albumil “Sinine platoo”. Olin siis ja olen endiselt arvamusel, et inimesel on masina ees teatud eelised. Oluline on need eelised üles leida ja neid kasutada. Tehisintellekt on hambapasta, mida nagunii tuubi tagasi panna enam ei õnnestu.

A: AI on tänuväärt tööriist, tihti genereerin plakatite kujundamiseks fotosid ja lasen tal teksti toimetada. Aga AI tase ei ole veel nii kõrge, et genereeritud muusika põnev kuulata oleks. Hing jääb ikkagi puudu ja tihti ja helikvaliteet. Huvitav on genereerida loo jaoks sämpleid ja kasutada AI efekte, mis analüüsivad heli ülikiirelt. Üldistuse pealt genereeritud looming jääb paratamatult igavaks, sest puudub uus ja põnev x faktor.

Mida ootad kõige enam aastal 2023 muusikast?

T: Ootan, et minu aasta lõpu pleilist oleks täis muusikat, mis ei ole lihtsalt keskpärane, vaid väga hea.

A: Esiteks, et saaksin oma Alex BeoWulfi albumi välja. Üldiselt suviseid värskendavaid festivalikogemusi, pop-up dj sette ja uuenduslikke žanreid.

Aga Tallinn Music Weekilt?

T: Festivalidel on alati võimalus tutvuda artistidega, kellest enne midagi ei teadnud.

A: TMW on mulle alati konsentreeritud plahvatus inspiratsiooni olnud. Üheks nädalaks näeb kui ühendatud ja väike on maailma muusikaskeene, kui kerge on tutvuda vajalike inimesega, kui oled temaga samas toas. See hoog ja inspiratsioon kannab kogu ülejäänud aasta tegemisi.

e

Tagasi üles