Pärast The Elliottsi astus täissaaliga lavale endiselt jahmatama panev stoner metalit ja psühhedeeliat viljelev Tallinna trio Three Leg Dog, kes töötab hetkel enda esimese debüütalbumi kallal. Ja tõenäoliselt tuleb sellest album, mis kirjutab ennast nii Eesti kui maailma rokkmuusika ajalukku.
See on ansambel, millest kiirgab erinevate ajastukihtide San Francisco psühhedeeliat, aga ka Led Zeppelini, Kyussi ja Black Sabbathit. Nende lavamaneer on konkreetne ja energiline, pannes ka TMW eakamad delegaadid retside kitarririffide järgi kaasa rokkima. Three Leg Dogi kuulates saad aru, et see muusika paneb vere käima. Kuigi seniajani on see ansambel väikestes keldribaarides esinenud, on nende õige koht kümnetuhandelise publikuga Woodstocki laadsel suursündmusel.
Yukon Blondest ei tea tõenäoliselt paljud midagi, kuid see Kanadast, Vancouverist pärit kvintett meenutas enim meile rohkem tuttavat Metronomyt. Neid on sildistatud ka Depeche Mode’i ja Dinosaur Jr.-i nimedega. Neile meeldib laval esineda ja kitarridega poseerida ning laulavad nad kõik. Tahad ühtse organismina toimivat lavašoud koos väikeste triksterlike vimkadega, siis see ansambel on sulle.
Rõõm on tõdeda, et Eesti muusikamaastikule on teadmata koguses uusi ja karakteriga ansambleid tekkinud, üheks heaks näiteks oleks siinkohal Levski. Kui see Kostja Tsõbulevski poolt juhitav bänd peale läks, võis kõla järgi mõelda , et tegemist oleks justkui Vaiko Epliku ja Eliidiga või siis nende Rapla järelkasvuga. Neid iseloomustavad mitmekesine tekstimiip ja instrumentaalsed helimaastikud.
Kino Sõpruse Eesti Popsi showcase’i fenomeniks kujunes sedakorda eksperimentaalse noise'i trio Shitney , mille juhtfiguuriks Maria Faust. Nad lammutavad kogu MTV ja pop-kultuuri tükkideks ning tekitavad sellest uue skisofreenilise taiese. Analoogidena meenusid Lydia Lunchi ja mingis mõttes Detroiti avangardse noise’i lipulaeva Wolf Eyesi, kes on harjunud helitehnika viimse piirini ajama.